Τ: 210 6029006 - Κ: 697 3546407 ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ 55 - ΠΑΙΑΝΙΑ

Μια νέα μελέτη έρχεται να υποστηρίξει παλαιότερες μελέτες, διαπιστώνοντας ότι η κατανάλωση ξηρών καρπών σε καθημερινή βάση μπορεί να προστατεύσει από πολλές ασθένειες, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου, των καρδιακών παθήσεων και του διαβήτη.

Η μελέτη διενεργήθηκε από τον καθηγητή Piet van den Brandt και συνεργάτες του, από το Πανεπιστήμιο του Μάαστριχτ στην Ολλανδία, και δημοσιεύθηκε στο International Journal of Epidemiology.

Οι ξηροί καρποί  αποτελούν μια καλή πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, φυτικών ινών, βιταμίνης  Ε, αντιοξειδωτικών και «καλών» λιπών. Ως εκ τούτου, έχουν σχετιστεί με έναν αριθμό από οφέλη για την υγεία, ιδιαίτερα για την καρδιά.

Προηγούμενες μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση ξηρών καρπών με μειωμένο κίνδυνο θρομβώσεων, μείωση της χοληστερόλης και μείωση του κινδύνου αρρυθμιών. Αλλά τα οφέλη τους δεν σταματούν εκεί. Τον Μάρτιο, η Medical News Today αναφέρθηκε σε μια μελέτη που συνδέει την κατανάλωση ξηρών καρπών με 20% μειωμένο κίνδυνο θνησιμότητας από πολλά και διάφορα αίτια.

Σε αυτή την τελευταία μελέτη, ο καθηγητής Piet van den Brandt και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση φιστικιών – που είναι στην πραγματικότητα όσπρια – και ξηρών καρπών μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου από διάφορες ασθένειες, με την συσχέτιση ισχυρότερη για ορισμένες ασθένειες από ό, τι για άλλες.

Μισή χούφτα ξηρών καρπών την ημέρα, αποτελεί τη βέλτιστη ποσότητα για κατανάλωση

Για να φτάσουν τα ευρήματά τους, οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα από περισσότερους από 120.000 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 55-69 από την Ολλανδία, οι οποίοι αποτελούσαν μέρος μεγάλης  Ολλανδικής ανάλυσης κοόρτης.

Όλοι οι συμμετέχοντες ερωτήθηκαν πόσο συχνά κατανάλωναν φιστίκια, ξηρούς καρπούς και φυστικοβούτυρο και σε ποιες ποσότητες. Στη συνέχεια αξιολογήθηκε η σχέση μεταξύ της πρόσληψης αυτών των τροφίμων και των ειδικών αιτιών θνησιμότητας μεταξύ των συμμετεχόντων από το 1986, όταν δηλαδή ξεκίνησε  η μελέτη.

Τα αποτελέσματα της μελέτης αποκάλυψαν ότι οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν περίπου 15 γραμμάρια ξηρών καρπών ή φιστικιών κάθε μέρα – το ισοδύναμο σε μισή χούφτα – διέτρεχαν μικρότερο κίνδυνο θανάτου από διάφορες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου, του διαβήτη, της αναπνευστικής νόσου, των καρδιακών παθήσεων και νευροεκφυλιστικών παθήσεων, σε σύγκριση με τους συμμετέχοντες που δεν κατανάλωναν ξηρούς καρπούς ή φιστίκια.

Οι μείωση της θνησιμότητας ανάλογα με την κατανάλωση φιστικιών και ξηρών καρπών ήταν ισχυρότερη για αναπνευστικές και νευροεκφυλιστικές νόσους, ενώ  τα αποτελέσματα ήταν ίσα μεταξύ ανδρών και γυναικών.

Η κατανάλωση φυστικοβούτυρου δεν βρέθηκε να έχει επίδραση στη θνησιμότητα μεταξύ των συμμετεχόντων. Η ομάδα λέει ότι αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο ότι το φυστικοβούτυρο περιέχει αλάτι, φυτικά έλαια και trans λιπαρά οξέα, τα οποία μπορεί να αντισταθμίσουν τα οφέλη των φιστικιών.

Οι ερευνητές επίσης διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση περισσότερων από 15 γραμμάρια ξηρών καρπών την ημέρα, δεν οδηγούσε σε περαιτέρω μείωση του κινδύνου θνησιμότητας μεταξύ των συμμετεχόντων. Αυτό το εύρημα ευθυγραμμίζεται με πολλές προηγούμενες μελέτες που ασχολήθηκαν με  την κατανάλωση ξηρών καρπών, σύμφωνα με την ομάδα, οι οποίες βρήκαν ότι η  θνησιμότητα από καρκίνο και αναπνευστικές νόσους δεν μειώνεται ανάλογα με την περαιτέρω αύξηση κατανάλωσης ξηρών καρπών.

Πολυάριθμες μελέτες έχουν αναδείξει τα οφέλη των ξηρών καρπών που καταναλώνονται στο πλαίσιο μιας  μεσογειακής διατροφής. Τον περασμένο μήνα, η Medical News Today αναφέρθηκε σε έρευνα που δημοσιεύθηκε στο JAMA Internal Medicine, η οποία διαπίστωσε ότι η μεσογειακή διατροφή που συμπληρώνεται με επιπλέον ξηρούς καρπούς ή ελαιόλαδο μπορεί να προστατεύσει τη γνωστική λειτουργία σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας, ενώ μια μελέτη που δημοσιεύθηκε των Οκτώβριο του 2014 πρότεινε πως η ίδια δίαιτα θα μπορούσε να αντιστρέψει το μεταβολικό σύνδρομο.


ΠΗΓΗ